Porsche 911
Carrera 2 Coupé
Teknisk Data
1. registrering
28-01-1991Motor type
BenzinKm/liter
9,9Farve
BlåVægt
1690 kgAntal døre
2Acceleration 0-100
5,7 sek.Tophastighed
260 km/tHK/Nm
250/310Cylindre
6Antal gear
5
Beskrivelse
MY GARAGE præsenterer hermed en gennemført 964 C2 - RS Hyldest
til salg.
Gennemført puristisk og seriøst skarp 964 Carrera 2. Sandsynligvis en af de bedst kørende 964 i Norden.
Men lad os starte med noget af det mest åbenlyst vilde.. Farven Etna Blue strækker Porsche farvehistorik helt tilbage til Porsche 356 B i 1960. Skal vi nørde det helt, er det her fra før at Porsche "byggede" deres egne karosserier. Dengang var det Reuter der leverede karosserier på bestilling fra Porsche. Etna Blue er faktisk så vintage, at det er en af de få PTS farver der stadig har en Reuter farvekode. Farven gik i dvale i ca. 55 år førend Porsche AG relancerede den officielt på 991 Targa 4S Exclusive Design Edition.
Der er monteret en Sachs-kobling og RS svinghjul, undervogn er optimeret med Bilstein støddæmpere og seriøse/stadig behagelige fjedre. Bagruden er blevet erstattet med det korrekte lette polycarbonat. Bilen har gennemgået et indvendigt ''re-trim'' i RS-stil, hvor bagsæder er fjernet, Recaro-skålsæder, lette alcantara-dørpaneler med gennemgående krydssyninger, øvre og nedre instrumentbræt i alcantara, tagbeklædning i alcantara og full-size bur på original forskrift, malet i den udvendige farve; den historiske Etna Blue.
BBS-fælgene er de korrekte Le Mans i sublim stand - dæk ditto.
Indvendigt er læder- og alcantara-trimmede Recaro bucket seats og bilen er også udstyret med selestang med SPARCO firepunktsseler. Det tredelte SPARCO-rat viser nogle tegn på køreglæde og anvendelse, ligeledes på interiøret hist og her. Stereo head unit og højttalerne er fjernet.
Med andre ord, her har du en daily driver, track day makker og en alpe-hungrende hyldest til Carrera RS fra 964-generationen. Præsenteret med nogle modelspecifikke opgraderinger og et nytrimmet og gennemført interiør. Den er udstyret med den vante, dog opgraderede, 3,6-liters luftkølede flat-six, kombineret med en fem-trins manuel gearkasse samt revideret og optimeret Carrera Cup udstødningssystem. Kilometertælleren angiver i øjeblikket 236.000 kilometer og det virker som om at bilen blot er løbet ind i sin ungdom.
Og taler man om seriøst lækre oplevelser i Porsche 964 design med RS-aner, er det her et af de bedste bud længe.
Prisen er excl. registreringsafgift.
Hos SALES GARAGE er vi altid behjælpelig med, at finde den helt rette bil til dig.
På vores adresse i Vejle kan du altid opleve mere end 50 biler, som står klar til salg. Derudover skræddersyer vi det helt rigtige leasingtilbud til netop dig, ligesom vi tager biler i bytte og tilbyder kommissionssalg.
Hos MY GARAGE finder du et af landets kun tre autoriserede Porsche servicecentre – Porsche Servicecenter Vejle.
til salg.
Gennemført puristisk og seriøst skarp 964 Carrera 2. Sandsynligvis en af de bedst kørende 964 i Norden.
Men lad os starte med noget af det mest åbenlyst vilde.. Farven Etna Blue strækker Porsche farvehistorik helt tilbage til Porsche 356 B i 1960. Skal vi nørde det helt, er det her fra før at Porsche "byggede" deres egne karosserier. Dengang var det Reuter der leverede karosserier på bestilling fra Porsche. Etna Blue er faktisk så vintage, at det er en af de få PTS farver der stadig har en Reuter farvekode. Farven gik i dvale i ca. 55 år førend Porsche AG relancerede den officielt på 991 Targa 4S Exclusive Design Edition.
Der er monteret en Sachs-kobling og RS svinghjul, undervogn er optimeret med Bilstein støddæmpere og seriøse/stadig behagelige fjedre. Bagruden er blevet erstattet med det korrekte lette polycarbonat. Bilen har gennemgået et indvendigt ''re-trim'' i RS-stil, hvor bagsæder er fjernet, Recaro-skålsæder, lette alcantara-dørpaneler med gennemgående krydssyninger, øvre og nedre instrumentbræt i alcantara, tagbeklædning i alcantara og full-size bur på original forskrift, malet i den udvendige farve; den historiske Etna Blue.
BBS-fælgene er de korrekte Le Mans i sublim stand - dæk ditto.
Indvendigt er læder- og alcantara-trimmede Recaro bucket seats og bilen er også udstyret med selestang med SPARCO firepunktsseler. Det tredelte SPARCO-rat viser nogle tegn på køreglæde og anvendelse, ligeledes på interiøret hist og her. Stereo head unit og højttalerne er fjernet.
Med andre ord, her har du en daily driver, track day makker og en alpe-hungrende hyldest til Carrera RS fra 964-generationen. Præsenteret med nogle modelspecifikke opgraderinger og et nytrimmet og gennemført interiør. Den er udstyret med den vante, dog opgraderede, 3,6-liters luftkølede flat-six, kombineret med en fem-trins manuel gearkasse samt revideret og optimeret Carrera Cup udstødningssystem. Kilometertælleren angiver i øjeblikket 236.000 kilometer og det virker som om at bilen blot er løbet ind i sin ungdom.
Og taler man om seriøst lækre oplevelser i Porsche 964 design med RS-aner, er det her et af de bedste bud længe.
Prisen er excl. registreringsafgift.
Hos SALES GARAGE er vi altid behjælpelig med, at finde den helt rette bil til dig.
På vores adresse i Vejle kan du altid opleve mere end 50 biler, som står klar til salg. Derudover skræddersyer vi det helt rigtige leasingtilbud til netop dig, ligesom vi tager biler i bytte og tilbyder kommissionssalg.
Hos MY GARAGE finder du et af landets kun tre autoriserede Porsche servicecentre – Porsche Servicecenter Vejle.
Forespørg på denne bil
Har du spørgsmål eller er du interesseret i at høre mere om denne bil er du altid velkommen til at kontakte os.
Flere biler fra denne partner
Kontakt os
MY GARAGE A/S
- Wittrupvej 1, 7120 Vejle Øst
- +45 69 133 911
- info@mygarage.dk
- CVRCVR DK-36953217
Rutevejledning